Munca la distanță a devenit în mod rapid modul preferat de lucru în ultimii ani, în special pentru marile întreprinderi și mai ales în condiții de pandemie. Acest lucru nu face decât să crească necesitatea de a ajuta angajații să-și facă treaba mai eficient îmbunătățind în acest fel productivitatea, de a reduce costurile și de a oferi o experiență excepțională pentru clienți. Acestea ar trebui să fie obiective esențiale pentru organizațiile care caută o creștere durabilă și profitabilă, și pe care doar tehnologia digitală vă poate ajuta să le atingeți.
Locul de muncă digital reprezintă un concept prin care se urmărește conectarea oamenilor, proceselor, platformelor și produselor. Altfel spus, un loc de muncă inteligent reprezintă o platformă care oferă soluții cognitive integrate a căror scop este de a ajuta companiile să colaboreze peste granițele fizice. Folosind infrastructura existentă și dispozitivele lor preferate, angajații captează idei, iau decizii și îndeplinesc sarcini. În acest fel, nici o informație nu se pierde și datele sunt colectate într-un mod structurat, oferind informații mai prețioase asupra discuțiilor anterioare.
Atunci când compania pune la dispoziție un loc de muncă inteligent, angajații colaborează folosind diverse instrumente precum chat-uri, teleconferințe, stocare în cloud și sisteme de gestionare a sarcinilor. Membrii se pot întâlni în mod virtual în același loc din orice colț al orașului, țării sau chiar lumii. Oricare ar fi discuția abordată, aceasta este înregistrată împreună cu ideile, elementele de acțiune și deciziile relevante și este stocată ca o bază de date de idei și cunoștințe. Din această bază de date, un asistent virtual poate analiza, căuta, face sugestii și poate îndruma echipa către un mod de colaborare mai productiv.
Beneficiile locului de muncă digital:
- un loc de muncă digital crește în primul rând productivitatea întâlnirilor sau a conferințelor prin reducerea timpului și a volumului de lucru necesar pentru a pregăti o întâlnire fizică;
- pune la dispoziție posibilitatea unei comunicări mai active cu parteneri din diferite colțuri ale lumii;
- posibilitatea vizualizării și urmăririi acțiunilor interprinse de angajați în timp real, fără necesitatea deplasării continue în diverse locuri;
- facilitează luarea deciziilor într-un timp mai scurt;
- sporește productivitatea afacerii prin faptul că informațiile sunt furnizate angajaților potriviți la momentul potrivit;
- reducerea costurilor organizaționale prin excluderea necesității de deplasare continua.
Locul de muncă digital a devenit instrumentul „obligatoriu” pentru cele mai multe organizații. Acest tip de tehnologie este unic, deoarece poate integra toate tehnologiile pe care angajații le utilizează pe un singur portal: de la e-mail, la mesagerie instantanee, colaborare în interiorul întreprinderii, aplicații de crowdsourcing, instrumente de vânzare, aplicații HR, instrumente de întâlnire virtuală. În acest fel angajații nu trebuie să folosească numeroase date de acces sau mai multe ecrane deoarece tot de ce au nevoie pentru a-și face treaba este accesibil într-un singur loc. Locul de muncă digital oferă soluții sigure, care permit angajaților dvs. să lucreze de oriunde, oricând și de pe orice dispozitiv aleg. Soluțiile inteligente la locul de muncă reunesc tehnologiile și serviciile de securitate între utilizatori, dispozitivele lor, informațiile cu care aceștia lucrează, precum și datele și sistemele pe care le accesează pentru a asigura o productivitate mai mare în condiții cât mai sigure.
La Halley suntem de părere că tehnologia ar trebui să se adapteze modului în care și lucrează oamenii și nu invers. De aceea, serviciile și instrumentele noastre sunt concepute pentru ajuta organizațiile să ofere experiențe personalizate angajaților care conduc spre o mai bună comunicare, colaborare și luare a deciziilor, creând astfel companii de succes.